Sunday, February 28

[CURATOR-FARMER] TASK 1 - Exploring TPACK

References used in the TPACK task:

Castañeda, L. [Linda Castañeda]. (2014, December, 31st) TPACK Technological Pedagogical Content Knowledge. Retrieved from: https://www.youtube.com/watch?v=qVT0pB_f2Zk



Concept maps. (n.d.). Retrieved from informationtamers.com: http://www.informationtamers.com/WikIT/index.php?title=Concept_maps


Dlaufenberg. (2014, April 17). Speed Learning: A Classroom Activity. Message posted to: https://laufenberg.wordpress.com/2014/04/17/speed-learning-a-classroom-activity/

Diagram. (n.d.). In Oxford Dictionaries. Retrieved from: http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/diagram

Education, 9(1), 60-70. Retrieved from: http://www.citejournal.org/articles/v9i1general1.pdf

Fundación UNAM. (2013) ¿Qué es TPACK y por qué es importante? Retrieved from: www.fundacionunam.org.mx/educacion/que-es-tpack-y-por-que-es-importante/

Gimeno Sacristán, J. (2010). ¿Qúe significa el currículum? En Gimeno, J. (Comp): Saberes e incertidumbres sobre el currículum. Madrid. Morata. Pags. 21-35.

Koehler, M. J., & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher

Kimmons, R. [Royce Kimmons]. (2011, March, 22nd). TPACK in 3 Minutes. Retrieved from: https://youtu.be/0wGpSaTzW58

Perandrés J. E. (2013). El modelo TPACK. Retrieved from: www.canaltic.com/blog/?p=1677

Shulman, L. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational
Researcher, 15(2), 4-14.

Zabalza, M.A. (2012). ¿Existen los buenos profesores? ¿Cómo son? ¿Dónde están? En Zabalza, M.A. y Zabalza, Mª.: Profesore/as y profesión docente. Entre el "ser" y el "estar". Madrid. Narcea. (pp. 143-159).

No comments:

Post a Comment